2011. július 21., csütörtök

Kezdet..

Szóval ez egész 2008-ban kezdődött, amikor Patai Ilonát és férjét Lászlót megismertem.
Egy tündéri kis bishon havanese kutyus gazdijaként kiállításra mentünk a barátaimmal, Zsidai Helgával (Rock & Rose shih tzu kennel) és Mátrai Andreával (elkötelezett skót terrier gazda).
A sors úgy hozta - mert ugyebár véletlenek nincsenek - , hogy a shih tzu, és a havanese bírálati köre közvetlenül az agarak köre mellett volt. Korábban nem is emlékszem, hogy láttam-e afgán agarat..de ott megpillantottam, kettőt is..
Legnagyobb meglepetésemre, amikor megkérdeztem, hogy megérinthetem-e őket, azt a választ kaptam, hogy miért is ne, pedig még bírálat előtt álltak!!
Amikor megérintettem azt a gyönyörű bundát, és beszívtam az az ellenállhatatlan illatot, akkor éreztem először - de nem utoljára - nekem még lesz egy ilyen csodálatos kutyám. A Szitár al Fidda kennel két kutyája, Inter & Multi Ch. Calamus True Lady, és Inter & Multi Ch. Fan-Fell Rasta Reggie nem csak elképesztően gyönyörűek voltak, hanem igazán kedvesek is.
Tartottam velük a kapcsolatot fórumon, ahol megismerkedtem Tar Tomival. Benne egy igazán elkötelezett afgán agár szerető embert ismertem meg, rengeteg segítséget kaptam, és kapok tőle a mai napig.
Iliékkel akkor vettem fel ismét a kapcsolatot, amikor Mátrai Andrea barátnőm felhívta a figyelmem a blogjára. Tudta, hogy nagy vágyam egy afgán agár, így átküldte a linket:
Innen értesültem az első alom megszületéséről. Amint lehetett menni látogatóba a kicsikhez, jeleztem Ilinek, hogy meglátogatnám őket. Örömmel fogadtak, pedig akkor foglaltam le Zaramon Quentin kanadai szfinx cicám, így biztosan tudtam - erről szóltam is - nem tervezek kutyus vásárlást. Ami ott fogadott egy csoda volt. Az a sok kedves kutya, és a tenyésztő tényleg jó szívvel látott minket. Anyummal egy csodálatos és felejthetetlen napot töltöttünk ott. Magic ekkor lett a szívem csücske, Akillal együtt. Ezt a látogatást követte még egy a barátaimmal Mátrai Andreával, és Veress Zsuzsival.
Ezekre a látogatásokra azon kívül, hogy a lelkemnek jót tett más okból is szükség volt. Sajnos igen súlyos allergiám van, és kerültem már kutyaszőr allergia miatt vénás injekcióval kórházba.
Nem szerettem volna semmiképpen még egyszer sem a kórházat megjárni, sem fél év után egy kutyust visszaadni. Nincs ennél jobban fájó dolog, és aki nem volt még fulladás-közeli állapotban, az lehet sosem fogja megérteni, hogyan lehet valakit, aki a szívünkhöz nőtt visszaadni. De szerencsésnek mondhatom magam, mert a havanese mellett az afgán agár sem okoz nálam allergiás reakciót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése