2011. július 23., szombat

Az első fürdés

Ma meg kellett ejteni az első fürdést. Nem véletlenül használtam ezt a kifejezést, mert Simha úgy döntött, hogy a legjobbat aludni a pisis pelenkán lehet. Még az is lehet, hogy igaza van - bár kétlem - de az kétségtelen, hogy nem volt valami illatos puszilgatnivaló virágszál ébredés után.
Héliosszal kezdtem, aki ma egészen rövidre lett nyírva. Most egy kicsit meghasonlottam, mert vallom, ha valaki hosszú szőrű kutyát tart, ahhoz a fésülgetés, és a hosszú bunda rendben tartása is hozzá tartozik. Kétségtelenül könnyebb az ápolása, rendben tartása egy nyírott kutyának, de valahogy jobban néznek ki hosszú szőrrel. Miért döntöttem mégis a nyírás mellett? Igen egyszerű: Simha előszeretettel
akaszkodott a szőrébe és húzta azt, ez be kell lássam, nem lehetett túl kellemes Héliosznak. Ugyan próbáltam figyelni és rászólni, de nem vagyok itthon mindig. Hélioszka immár ivartalan, így kiállításra úgysem jön csak nézelődni, így ma átmentünk Zsidai Helgához - Jasmin kisállatkozmetika -aki a kérésemre a lehető legrövidebbre nyírta. Mindig elfelejtem milyen kis csepp kutya Héliosz, így most ismét rácsodálkoztam. Nem hinném, hogy őt különösebben megviselné, hogy rövid a szőre, sőt azóta fel s alá rohangál, játszik.
De visszatérve Simha első fürdéséhez. Nem mondanám, hogy gondolati, vagy akarati egységben voltunk. Nem tudta eldönteni, hogy tetszik-e neki a fürdés avagy sem. Lehet inkább
az dominált nála, hogy Én akartam Őt megfürdetni, így természetesen Ő nem akarta. Ennek megfelelően meg is próbált kimászni a kádból. A bundája elég nehezen ázott át teljesen, viszont annál könnyebben száradt. Természetesen kicsit rásegítettem a hajszárítóval, hogy szokja a hangját és az érzését is. A kefét csak módjával használtam, ugyan nincs rá még igazán szükség de, ha nem szokik hozzá, később sokkal nehezebb lesz. Sok kezdő kutyatulajdonos csúszik el itt, mondván minek fésülje, amikor rövid a szőre? Hát, hogy megszokja..megismerje a kefét, fésűt és az egész procedúrát.
Természetesen mindkét nagyon ügyes "vendég" kapott jutifalatot, így már jobb szájízzel távoztak a fürdőből.
Mondanom sem kell azoknak, akik már fürdettek otthon kutyát, fürdés után jön az eszeveszett hempergőzés. Aztán - legalábbis nálunk - alvás van, mert ugye nagyon el lehet fáradni a fürdésben.
Simha bundája szemmel láthatólag világosodott, persze nem a fürdéstől, igazán kíváncsi leszek milyen színben pompázik majd felnőtt korában...ja, és határozottan nőtt is, ami nem is csoda, mert irgalmatlan sokat eszik. Egyenlőre nem is mérem ki az adagot, elvileg a kutyának annyit kell ennie, hogy a tányérján ne maradjon, és a gyomra nem korogjon.. ;) na ehhez kell ügyesség.
Most már csak napi háromszor kap enni, a napközbeni evés, csak jelképes mennyiség, ha érzékeltetni akarnám, akkor azt mondanám, hogy a fele a reggeli vagy esti adagnak, tehát 2:1:2 arányban.
Egyre többet játszanak együtt, és Simha is kezd a hangjára találni játék közben.
Szóval zajlik az élet.

2 megjegyzés:

  1. Visszaemlékezve a mi első fürdetésünkre, az is hasonlóképpen zajlott. Zazi sem akarta, csak én....

    VálaszTörlés
  2. Tomi! Nem egy helyről vannak a kutyáink? Úgy véletlenül.. :D

    VálaszTörlés