2011. július 21., csütörtök

Elhatározás

Egészen 2010 őszéig csak érlelődött bennem, hogy afgán agár tulajdonos legyek..
Közben a Szitár al Fidda kennelben megszületett az első alom. 11 csodálatos kiskutya. Nem árulok el nagy titkot, hogy a 11 kutyus közül A Magic Star Szitár al Fidda a kedvencem, ha megtehettem volna, hogy az első alomból választhatok magamnak, akkor őt szerettem volna, másik nagy kedvencem Akil Famal Szitár al Fidda volt. Magic a mai napig különös helyet foglal el a szívemben, de úgy érzem helyesen cselekedtem, amikor nem vittem őt magammal kertes házba, hogy aztán majd egy évesen panelba költözzön velem.
Aztán Patai Ili, aki időközben a barátom is lett, megosztotta velem a következő alom tervét. Nem emlékszem, hogy egy percet is gondolkodtam volna a döntésemen, de csak napok elteltével szóltam róla, mind neki, mind az édesanyámnak - hiszen abban az időben náluk laktam -.
Nem akartam elhamarkodott döntést hozni, de minden egyes nappal erősebben éreztem magamban a vágyat. Alig vártam, hogy megosszam ezt a hírt Ilivel is, mert biztosan tudtam, hogy együtt fog velem örülni.
Igaz időközben másik kan lett True párjának választva, de meg sem fordult a fejemben, hogy a döntésemen változtatnom kellene, vakon bíztam a tenyésztőmben, aki kellő utánajárással és hozzáértéssel választotta ki a következő alomhoz Bis Multi Ch. Popovs Thuder and Lighting-ot.
Nem mondom, hogy nem kaptam jót és rosszat, mert van egy kistestű kutyusom Elmadadogs Héliosz, és van két gyönyörű kanadai szfinx cicám Zaramon Quentin és Zaramon Replay. Minek akarok egy agarat a macskák és a kistestű kutya mellé, majd megöli őket, vagy a sztereotípia: az afgán agár nagyon buta kutya, semmire sem lehet megtanítani. Az egyetlen igazán jóindulatú, de negatív dolog az volt amit az apukám mondott: kicsi a lakásom ennyi állatnak. Ő volt az, aki puszta féltésből, és teljes jóindulattal mondta ezt nekem. Tudom, hogy csak aggódik értem, mert nem csak a hely kell egy kutyának, egy afgán agár fenntartása havi szinten is nagy felelősség, mert egy nagytestű kutya, akinek nem mellesleg a kozmetikázása is költséges. Aki ezt a fajtát választja annak ezzel tisztában kell lennie.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése